Strona główna
Latem 2024 roku Koleje Dolnośląskie ponownie uruchomią komercyjne pociągi pasażerskie z Wrocławia do Świnoujścia. Prawdopodobnie skróci się ich czas przejazdu.
brak komentarzy | czytaj dalej »
Centralne Biuro Antykorupcyjne poinformowało o wszczęciu kontroli w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego w sprawie zakupu pociągów Impuls. Chodzi o sprawdzenie, czy Newag nie zastosował rozwiązań utrudniających konkurencję w wyborze serwisanta pojazdów.
brak komentarzy | czytaj dalej »
W kwietniu zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA) na linii 405 i niemieckiej RE4.
Samorząd regionalny nie wyłoży środków na remont linii kolejowej nr 410. Mimo to władze wojewódzkie zauważają potencjał trasy łączącej Złocieniec z Drawnem i Choszcznem i wskazują na zasadność finansowania połączeń pasażerskich w przyszłości. Aktualnie wszystkie możliwości realizacji niezbędnych prac infrastrukturalnych zostały jednak wyczerpane.
brak komentarzy | czytaj dalej »
Bilet miesięczny na przejazdy pociągami po całym obszarze SKM i komunikacją miejską w Szczecinie miałby kosztować około 250 zł. Dziś mieszkaniec Stargardu, kupujący takie bilety oddzielnie, płaci ponad 400 zł (343,70 zł za pociągi, według aplikacji Polregio i 80 zł za najpopularniejszą „sieciówkę” po Szczecinie). Wspólny bilet ma wejść w życie we wrześniu.
brak komentarzy | czytaj dalej »
Obok czwartego peronu planowano piąty. To właśnie przy nim miały zatrzymywać się pociągi Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Wiadomo już jednak, że nie zostanie wybudowany w czasie prac zapowiadanych na najbliższe lata.
brak komentarzy | czytaj dalej »
Starania o przejęcie budynku stacji dawnej wąskotorówki w Stargardzie podjęło Stowarzyszenie Stargardzka Kolej Dojazdowa.
brak komentarzy | czytaj dalej »
W związku z występem na stołecznym Stadionie Narodowym drużyny Pogoni Szczecin w finale rozgrywek „Fortuna Puchar Polski” w piłce nożnej i ogromnym zainteresowaniu przejazdami w dniu 2 maja (czwartek), uruchomione zostaną przez spółkę „PKP Intercity” pociągi specjalne oraz wagony dodatkowe.
W najbliższą niedzielę (10 marca) do Szczecina na mecz z Pogonią Szczecin (godz. 15:00) pociągiem specjalnym przyjadą kibice Zagłębia Lubin. W rejonie stacji „Szczecin Dąbie” spodziewani są o godzinie 12:00, natomiast przy przystanku „Szczecin Pogodno” po godzinie 12:15. Powrót ze stacji „Szczecin Niebuszewo” chwilę po godzinie 18.
W środę (10 stycznia) około godziny 8:10 na przejeździe w okolicach miejscowości Budzyń (województwo Wielkopolskie, szlak Rogoźno Wielkopolskie - Budzyń) doszło do wypadku z udziałem samochodu ciężarowego i pociągu 87940 (Kołobrzeg - Poznań Główny) obsługiwanego zachodniopomorską jednostką EN57AL-1527.
Jak informuje Polregio, w związku z brakiem taboru awaryjnie w dniach 18-21 grudnia 2023 r. zostaną odwołane wszystkie pociągi kursujące na trasie Sławno – Darłowo – Sławno. W zamian uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
W piątkowy wieczór po godzinie 19 na przejeździe kolejowym w miejscowości Piaski Wielkie pociąg „Regio” jadący do Świnoujścia zderzył się z samochodem typu van. Kierowca, 40-letni mężczyzna zmarł na miejscu. Pociąg wiózł ponad 70 pasażerów - nikt nie został poszkodowany. Uruchomiono komunikację zastępczą. Droga krajowa była częściowo zablokowana.
10 grudnia 2023 r. wprowadzone zostały postoje przy stacji Szczecin Gumieńce dla wszystkich autobusów kursujących w ramach komunikacji zastępczej na trasie Szczecin – Angermünde. Dotychczas postój tam nie obowiązywał dla kursów przyspieszonych.
Oba pociągi Plus zakupione przez województwo lubuskie ciągle nie zabrały pierwszych pasażerów - i to mimo tego, że pierwotny termin rozpoczęcia ich użytkowania minął kilka tygodni temu. Pojazdy wciąż nie uzyskały bowiem homologacji, co nie przeszkadza twierdzić województwu, że pociągi zostały odebrane i dostarczone na czas.
Na obrzeżach Katowic można natknąć się na stację widmo. Jest zupełnie nowa, doprowadzone są do niej tory, ale nie zatrzymuje się tam żaden pociąg. Koleje Śląskie nie zamierzają tego stanu rzeczy zmieniać. - Połączenie tam byłoby dla nas nieefektywne - ocenił rzecznik przewoźnika.
Polska: CTL sprzedaje lokomotywy elektryczne
CTL Logistics zaprasza do składania ofert w zakresie sprzedaży sześciu lokomotyw elektrycznych różnego typu.
Po 15 latach dewastacji linia została tymczasowo przywrócona do życia
SM42-462 wyjeżdża z Gryfic z lekko opóźnionym "Szczecinianinem"
Odwiedź nasz fanpage
Encyklopedia
więcej »SU42
SU42 to seria uniwersalnych lokomotyw spalinowych przebudowanych z "wymierających" obecnie pojazdów SP42. Przetarg na modernizację wygrały Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu, które dokonały przebudowy od grudnia 1999 roku do lipca 2000. Łącznie demontażu dokonano na 40 lokomotywach.Plan modernizacji oparł się na zastąpieniu kotła parowego WB5 agregatem prądotwórczym. Silnik typu…EU11
W 1996 roku PKP ogłosiły przetarg na wyprodukowanie i dostawę 42 nowych lokomotyw elektrycznych, które miały zastąpić stare, wysłużone lokomotywy. Przetarg wygrała firma Adtranz - Pafawag Wrocław. Rozpoczęto więc produkcję najnowocześniejszej lokomotywy elektrycznej w Polsce. Lokomotywa zjechała z taśmy produkcyjnej z oznaczeniem 113E. Jej przeznaczeniem miała być obsługa pociągów pasażerskich o…EU07
Pojazdy serii EU07 są to czteroosiowe elektryczne lokomotywy uniwersalne na prąd stały 3kV wyprodukowane w Polsce na licencji angielskiej. Są one stosowane głównie przez PKP w ruchu pasażerskim, ale również przez prywatnych przewoźników (PTKiGK Zabrze) w transporcie towarowym.Lokomotywy te są prawie wierną kopia angielskich lokomotyw oznaczonych w Polsce jako EU06. W 1959 roku została podpisana…Forum
więcej »Użytkownicy on-line: nietoperz23